Λογοθεραπεία

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

 

H επιστήμη που ασχολείται με την πρόληψη, διάγνωση και αποκατάσταση των δυσκολιών του λόγου, της ομιλίας και κατ' επέκταση της επικοινωνίας του παιδιού και του εφήβου είναι η Λογοθεραπεία.

Η Λογοθεραπεία εφαρμόζεται σε Διαταραχές Ομιλίας (αρθρωτικές και φωνολογικές δυσκολίες, τραυλισμός), σε διαταραχές Λόγου (Καθυστέρηση Λόγου, Ειδική Γλωσσική Διατατραχή) καθώς και σε νευροαναπτυξιακές διαταραχές (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, ΔΕΠ-Υ).

Επιπλέον, εφαρμόζεται στις διαταραχές που αφορούν τη σίτιση και την κατάποση.

Στο Λογόπολις, ως πρότυπο Κέντρο Λογοθεραπείας αναλαμβάνουμε την έγκαιρη διάγνωση και την άμεση αποκατάσταση όλων των παραπάνω δυσκολιών.

Πως θα καταλάβει ένας γονιός ότι το παιδί του χρειάζεται λογοθεραπεία;

Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να κάνετε μια πρώτη αξιολόγηση:

  • Είναι πάνω από 2,5 ετών και το λεξιλόγιό του περιορίζεται σε 15- 20 λέξεις
  • Τραυλίζει
  • Δεν μπορεί να προφέρει σωστά ένα ή περισσότερους ήχους
  • Παρατηρείτε μία ένταση, ή μια ιδιαίτερη χροιά στη φωνής του
  • Άτομα, όχι από το οικείο περιβάλλον του, δεν καταλαβαίνουν τι λέει
  • Έχει δυσκολία στο να εκφράσει τις σκέψεις του εύκολα και καθαρά
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει και να ακολουθήσει τις οδηγίες σας

Σε περίπτωση που συμβαίνει ένα από τα παραπάνω, τότε το παιδί σας ενδέχεται να έχει μια διαταραχή λόγου ή ομιλίας και πρέπει να γίνει μια αξιολόγηση λογοθεραπείας από έμπειρο λογοθεραπευτή. Η αξιολόγηση διαρκεί συνήθως 45-60 λεπτά και συνοδεύεται από την αναλυτική, γραπτή έκθεση, η οποία δίνεται στον γονιό. Μετά από αυτήν την αξιολόγηση μπορούμε να γνωρίζουμε αν κάποιο παιδί αντιμετωπίζει κάποια από τις παραπάνω δυσκολίες και επομένως, μπορούμε να προτείνουμε το κατάλληλο πρόγραμμα αποκατάστασης - λογοθεραπείας.

Με τη χρήση σύγχρονων και πανεπιστημιακά αποδεκτών μεθόδων διάγνωσης και αποκατάστασης και με τιμές που παραμένουν προσιτές και ανταγωνιστικές μπορούμε να εγγυηθούμε σίγουρα και άμεσα αποτελέσματα.

Στο Κέντρο μας αναλαμβάνουμε ένα μεγάλο εύρος διαταραχών λόγου και ομιλίας, με θεαματικά αποτελέσματα στην πρόοδο των παιδιών μας. Έτσι, δυσκολίες στην άρθρωση των λέξεων και στη φωνολογία των γραμμάτων και των ήχων, δυσκολίες που αφορούν τη μάσηση και την κατάποση ή την επικοινωνία γενικότερα ή άλλες που έχουν να κάνουν με την ακουστική ικανότητα, καθώς επίσης, με την καθυστέρηση λόγου ή ομιλίας ή και τον τραυλισμό, βρίσκουν άμεσα αποκατάσταση και θεραπεία.

Τέλος, μια διαταραχή λόγου/ομιλίας μπορεί να φαίνεται «ακίνδυνη» ή και «χαριτωμένη» μέχρι την ηλικία των 3-4 χρόνων και συχνά να περάσει χωρίς λογοθεραπεία. Τις περισσότερες όμως φορές το πρόβλημα επιμένει και επιτείνεται με την είσοδο του παιδιού στο Δημοτικό σχολείο προκαλώντας του σοβαρά προβλήματα στην κοινωνική, συναισθηματική και εκπαιδευτική τους ανάπτυξη. Για το λόγο αυτό, καλό είναι το παιδί να ξεκινάει το συντομότερο δυνατό τη λογοθεραπεία καθώς, η πρώιμη παρέμβαση αυξάνει σημαντικά τα ποσοστά επιτυχίας και επιπλέον, μειώνει σημαντικά το χρόνο αποκατάστασης της δυσκολίας που το παιδί αντιμετωπίζει.

Ποια είναι τα Αναπτυξιακά Στάδια Λόγου και Ομιλίας

Μην ξεχνάτε ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό κι έχει τον προσωπικό ρυθμό ανάπτυξης και εξέλιξης του λόγου και της ομιλίας του. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και θα πρέπει να το λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν σας. Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα στάδια της γλωσσικής ανάπτυξης τα οποία προκύπτουν από τον μέσο όρο των παιδιών. Η διαφοροποίηση κάποιου παιδιού σε σχέση με αυτά δεν είναι απαραίτητα ανησυχητική, αλλά καλό είναι οι γονείς να είναι σε εγρήγορση και να ρωτούν τη γνώμη του παιδιάτρου τους ή κάποιου έμπειρου λογοθεραπευτή.

Από 0 έως 6 μηνών

  • Γυρίζει το κεφάλι στην πηγή του ήχου/ ήχων
  • Αναγνωρίζει τη φωνή της μητέρας του
  • Μιμείται και παράγει ψιθύρους ή ήχους
  • Τρομάζει στο άκουσμα κάποιων ήχων
  • Επαναλαμβάνει τους ήχους που ακούει
  • Το κλάμα του αλλάζει ανάλογα με την ανάγκη που θέλει να εκφράσει
  • Χαμογελάει όταν του μιλάνε
  • Χρησιμοποιεί διάφορες εντάσεις φωνής
  • Μουρμουρίζει και παράγει τους ήχους /μ/, /μπ/, /π/

Από 7 έως 12 μηνών

  • Ακούει το όνομά του και ανταποκρίνεται στο άκουσμά του
  • Μιμείται περισσότερους ήχους
  • Ανταποκρίνεται στο «ναι» και το «όχι»
  • Μουρμουρίζει και οι ήχοι που παράγει έχουν ποικιλία
  • Καταλαβαίνει λέξεις που αφορούν αντικείμενα της καθημερινότητά του
  • Ακούει όταν κάποιος του μιλάει
  • Διαθέτει βασικό λεξιλόγιο (μαμά, μπαμπά, μπάλα)
  • Αντιλαμβάνεται τις απλές εντολές

Από 13 έως 18 μηνών

  • Κάνει ηχολαλία και παράγει μη κατανοητή ομιλία
  • Κάνει χειρονομίες παράλληλα με την ομιλία του
  • Ζητάει να του δώσουν κάποια από τα αντικείμενα που του αρέσουν
  • Ακολουθεί απλές εντολές
  • Αναγνωρίζει από ένα έως τρία μέρη του σώματος
  • Το λεξιλόγιο του αποτελείται πλέον από τρείς έως είκοσι λέξεις, οι οποίες είναι κυρίως ουσιαστικά

Από 19 έως 24 μηνών

  • Πλέον χρησιμοποιεί τις λέξεις συχνότερα από την ακατάληπτη ομιλία
  • Κάνει συνδυασμούς ρημάτων και ουσιαστικών
  • Αρχίζει να γίνετε κατανοητό και στους ξένους
  • "Χρωματίζει" κατάλληλα την φωνή του όταν κάνει ερωτήσεις
  • Απαντά στην ερώτηση «τι είναι αυτό;»
  • Αναγνωρίζει τουλάχιστον πέντε μέρη του σώματός του
  • Του αρέσει να ακούει ιστορίες
  • Ονοματίζει σωστά ορισμένα οικεία αντικείμενα
  • Το λεξιλόγιό του αποτελείται από 20 έως 50 λέξεις (ή και περισσότερες) ενώ αντιλαμβάνεται περισσότερες από 300 λέξεις
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις 2 – 3 λέξεων
  • Λέει το όνομά του
  • Επαναλαμβάνει λέξεις που μόλις άκουσε

Από 2 έως 3 ετών

  • Μιλάει κατανοητά σε ποσοστό 50 - 75%
  • Αρχίζει τις ερωτήσεις 1 ή 2 λέξεων
  • Δημιουργεί προτάσεις με 4 – 5 λέξεις
  • Αντιλαμβάνεται τη διαφορά από το «ένα» και τα «πολλά»
  • Εκφράζει την ανάγκη του για τουαλέτα
  • Ζητάει αντικείμενα με το όνομά τους
  • Ονομάζει τις εικόνες που βλέπει στα βιβλία
  • Γνωρίζει τα διάφορα μέρη του σώματος με το όνομά τους
  • Μπορεί να υπακούει σε απλές εντολές, αλλά και να απαντάει σε απλές ερωτήσεις
  • Του αρέσει να ακούει ιστορίες ή τραγούδια
  • Το εκφραστικό λεξιλόγιο αναπτύσσεται με μεγάλους ρυθμούς αυτό το διάστημα. Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει από 50 έως 250 λέξεις, ενώ το αντιληπτικό του λεξιλόγιο περιλαμβάνει από 500 έως 900 λέξεις
  • Μιλάει δυνατά και τα φωνήεντα τα χρησιμοποιεί σωστά
  • Χρησιμοποιεί τη λέξη «είναι»

Από 3 έως 4 ετών

  • Αντιλαμβάνεται τη λειτουργία των αντικειμένων και γνωρίζει τα περισσότερα αντικείμενα με το όνομά τους
  • Κατανοεί διαφορές αντίθετες έννοιες όπως: μικρό-μεγάλο, μέσα-έξω, παίρνω-δίνω
  • Ακολουθεί σύνθετες εντολές που περιλαμβάνουν δύο ή και τρία μέρη
  • Κάνει απλές ερωτήσεις και απαντάει στο τι, γιατί, που, ποιος
  • Ρωτάει συχνά και ζητά λεπτομέρειες στις απαντήσεις που του δίνονται
  • Εκφράζει τα συναισθήματά του μέσω της ομιλίας
  • Παρατηρεί τους ενήλικες
  • Τα ουσιαστικά και τα ρήματα είναι πιο συχνά μέσα στις προτάσεις του
  • Αντιλαμβάνεται το παρελθόν και το μέλλον
  • Το αντιληπτικό του λεξιλόγιο είναι 1.200-2.000 λέξεις ενώ το εκφραστικό του είναι 800-1.500
  • Τοποθετεί σε χρονολογική σειρά δύο γεγονότα
  • Η ομιλία του είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό κατανοητή
  • Κατέχει κάποιους βασικούς κανόνες γραμματικής
  • Χρησιμοποιεί σωστά το "είμαι" και "είναι"

Από 4 έως 5 ετών

  • Μπορεί να προφέρει τους περισσότερους ήχους της Ελληνικής γλώσσας
  • Καταλαβαίνει την έννοια των αριθμών μέχρι το 3 και γνωρίζει τουλάχιστον 3 χρώματα
  • Το αντιληπτικό του λεξιλόγιο είναι μεγαλύτερο από 2.500 λέξεις, ενώ το εκφραστικό του είναι από 1.000 έως 2.000 λέξεις
  • Μετράει μέχρι το 10 (έστω και μηχανικά)
  • Συντάσσει σωστά τις προτάσεις και κάνει προτάσεις με 4 έως 8 λέξεις
  • Ξεκινά να χρησιμοποιεί δευτερεύουσες προτάσεις
  • Δίνει απάντηση σε ερωτήσεις 2 μερών και κάνει ερωτήσεις για το τι σημαίνουν κάποιες λέξεις
  • Μπορεί να κάνει χρήση συγκριτικών λέξεων, κτητικών αντωνυμιών και μέλλοντα χρόνου
  • Η ομιλία του είναι πλήρως κατανοητή από τους ξένους
  • Συζητάει για το σχολείο, τους φίλους του κ.τ.λ.
  • Έχει τη δυνατότητα να περιγράψει μια μεγάλη ιστορία και να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με αυτή

Από 5 έως 6 ετών

  • Γνωρίζει τουλάχιστον 6 χρώματα, 3 σχήματα και τις ημέρες τις εβδομάδας
  • Μετράει μέχρι το 30
  • Χρησιμοποιεί το "πως" στις ερωτήσεις του
  • Απαντάει όταν του λένε "Τι κάνεις;" ή "Γεια σου"
  • Καταλαβαίνει σύνθετες εντολές
  • Χρησιμοποιεί τον μέλλοντα, τον αόριστο και γραμματικούς συνδέσμους
  • Γνωρίζει τα αντίθετα
  • Αντιλαμβάνεται τουλάχιστον 10.000 λέξεις
  • Μπορεί να αφηγηθεί μια ιστορία με ακρίβεια και να πει τραγούδια και παιδικά ποιήματα
  • Ρωτάει, ανταλλάσει πληροφορίες και κάνει λεπτομερείς προτάσεις
  • Επικοινωνεί εύκολα με παιδιά κι ενήλικες

Από 6 έως 7 ετών

  • Λέει την αλφαβήτα και μετράει μέχρι το 100
  • Γνωρίζει γράμματα, αριθμούς και τα βάζει στην σειρά τους
  • Ξεχωρίζει το δεξιά - αριστερά
  • Κάνει σύνθετες περιγραφές με προτάσεις τουλάχιστον 6 λέξεων
  • Αντιλαμβάνεται τουλάχιστον 20.000 λέξεις
  • Καταλαβαίνει την χρονική έννοια και χρησιμοποιεί την παθητική φωνή

Το κέντρο μας συνεργάζεται με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία